viernes, 12 de abril de 2024

UNIT 5: MY SCHOOL PLAY

VOCABULARY: DESCRIBING PEOPLE



a wig: peluca
big ears: orejas grandes
a beard: barba
blue eyes: ojos azules
curly hair: pelo rizado
straight hair: pelo liso
long hair: pelo largo
short hair: pelo corto
dark hair: pelo moreno / negro/ oscuro
fair hair: pelo rubio
glasses: gafas
moustache: bigote
ponytail: coleta



plant trees: plantar árboles
step on trees: pisar los árboles
waste water: desperdiciar agua
save water: ahorrar agua
drop litter: tirar basura
pick up litter: recoger la basura


GRAMMAR : PHYSICAL APPEARANCE


Affirmative

He has got / He's got short hair: Él  tiene pelo corto.
She has got / She's got long hair: Ella tiene pelo largo.

Negative

He hasn't got glasses: Él no tiene gafas.
She hasn't got a ponytail: Ella no tiene coleta.

Interrogative

Has he got a moustache? :  ¿Tiene él bigote?    
Has she got fair hair? : ¿Tiene ella pelo rubio?


PRESENT CONTINUOUS


What is he / she doing? - ¿Qué está el / ella haciendo?

He / she is reading. -  Él / ella está leyendo.




ACTIVITIES






    👉  UNIT 5

miércoles, 28 de febrero de 2024

UNIT 4: I LOVE THE WEEKEND

 VOCABULARY

 

Weekend: fin de semana

Let’s … ¡: ¡Vamos a….!

Let’s have a picnic!: ¡Vayamos de picnic!

Fly a kite: hacer volar una cometa

Have a picnic: hacer un picnic

Listen to music: escuchar música

Play computer games: jugar a juegos de
ordenador

Read comics: leer cómics

Ride a bike: montar en bicicleta

Swap cards: intercambiar cartas

Talk to Friends: hablar con amigos

Jump high: saltar alto

Play catch: jugar a la pelota

Play the drums: tocar la batería

Play the guitar: tocar la guitarra

Play the piano: tocar el piano 

 

 

GRAMMAR 

 

What’s your favourite weekend activity?:

¿Cuál es tu actividad favorita del fin de
semana?

It’s…: Es…

It’s listening to music: Es escuchar música.

 


Do you read comics at the weekend?:

 ¿Lees
cómics durante el fin de semana?

Yes, I do: Sí lo hago.
No, I don’t: No, no lo hago.

 


Can you play the piano?: 

¿Sabes tocar el
piano?

Yes, I can: Sí sé.
No, I can’t: No sé.

 


Can he/she play the guitar?:

 ¿Sabe él/ella
tocar la guitarra?

Yes, he/she can: Sí, él/ella sabe.
No, he/she can’t: No, él/ella no sabe. 

 
 

jueves, 22 de septiembre de 2022

READY, STEADY, GO!

 NUMBERS (1-100)









WHEN'S YOUR BIRTHDAY?


When’s your birthday? It’s in July.



DAYS OF THE WEEK




MONTHS OF THE YEAR




SEASONS

SPRING  - SUMMER  - AUTUMN -  WINTER/FALL







HOBBIES




What are your hobbies? 

 I like drawing and reading books.



WELCOME BACK!

 MY FAMILY TREE









GIVING DIRECTIONS








ANIMALS










HELLO AGAIN!

 PERSONAL INFORMATION 









COUNTRIES AND NATIONALITIES













VERB: TO BE









HAVE GOT / HAS GOT









PHYSICAL APPEARANCE